יום שלישי, 6 באפריל 2010

יחסי ציבור- המילון המלא

להלן מספר דוגמאות ממילון יחסי הציבור המקיף ביותר הקיים בישראל.
משרד יחסי הציבור אופיר שפיגל מגיש לכם את כל המושגים הקיימים בעולם יחסי הציבור, מיתוג, פרסום באינטרנט, ויצירת השפעה במדיות השונות.

הנה הקישור המלא למילון:
http://www.ofirpr.co.il/shop/front/Item.asp?SessionUID=&ShopID=400&Name=%D7%99%D7%97%D7%A1%D7%99+%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8+-+%D7%94%D7%9E%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9F+%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%90&ItemTypeID=3&UID=%7bC76A6DAB-4C0C-414C-88A7-2C3B3C5766D1%7d&SearchTe

וכאן מספר מושגים באות "א" מתוך המילון שלהם.
אגודת העיתונאים:
האיגוד המקצועי של העיתונאים בישראל. הגוף קיים כבר למעלה מ70 שנה, והוא אשר הכתיב את הקוד האתי לפיו מחויבים לפעול כל העיתונאים הרשומים בגוף זה, או המעוניינים להיות חברים בו.
און דה רקורד / אוף דה רקורד:
מושגים אלו באים להבדיל בין הדברים הנאמרים לייחוס ולציטוט לבין אלו שאין לעשות בהם שימוש עיתונאי. און דה רקורד ואוף דה רקורד הינם חלק מהעגה התקשורתית הקיימת בין אנשי יחסי הציבור/ מרואיינים לבין העיתונאים. לעיתים מנצלים המרואיינים את מושג ה'אוף דה רקורד' להפצת גרסאות שקריות תחת מעטה הבטחת העיתונאי לשמור על חיסיונם.און דה רקורד- הכוונה היא שכל המידע נימסר כששני הצדדים מודעים לכך שהוא יתפרסם.
אייטם:
שם נרדף לידיעה המתפרסמת בערוצי התקשורת השונים (טלוויזיה, רדיו, אינטרנט, עיתונות וכדומה). אייטם טוב יתפרסם במספר רב של אמצעי תקשורת, אייטם פחות טוב יישאר על רצפת חדר העריכה.
אימות מידע :
לפני פרסומה של כול הודעה, לא משנה רמת חשיבותה, חובת העיתונאי או העורך שמעליו לוודא את אמיתות ההודעה. ישנן דרכים שונות לבחון אמיתות ידיעה, אחת מהן היא הצלבת מידע (ראה ערך למטה), אחרת עלול כלי התקשורת למצוא עצמו מואשם בהוצאת לשון הרע במקרה הרע או פרסום מידע שאיננו נכון תוך פגיעה בשמו הטוב
אינטרנט:
רשת מחשבים גלובלית המקשרת בין מיליוני מחשבים בכל העולם באמצעות העברת מידע ונתונים. מסמכים המוחזקים ברשת וניתנים להצגה נקראים דפי אינטרנט, ומספר דפים השותפים לתחום מסוים יוצרים אתר. הגישה בין המחשבים מאפשרת שיתוף מידע באמצעות דפי האינטרנט.
אינפור:
מאגר מידע בנושאי תקשורת ומדיה שמופעל מטעם קבוצת "יפעת". (ראה ערך "יפעת) ומיועד למינויים. המאגר מבוסס על מערכת אינטרנטית המאפשרת איתור, ניתוח ועיבוד מידע תקשורתי ועסקי וכן העברת הודעות לעיתונות באמצעות sms, email ופקס, יצירת רשימות תפוצה, מציאת גורמי תקשורת עפ"י פילוח לפי שם, גוף התקשורת, נושא, קהל יעד וכו'. משרדי ציבור נוהגים להשתמש במערכת זאת. www.infor.co.il
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה